1 шілдеден бастап ҚР жаңа Әкімшілік рәсімдік-процестік кодексі күшіне енеді
1 шілдеде күшіне енетін жаңа Әкімшілік рәсімдік-процестік кодексі елімізге не беретіні туралы Jetisý media ақпараттық алаңында айтылды.
Белгілі болғандай, жаңа заңның нормалары өтініштерді қарау бөлігінде мемлекеттік органдардың жұмыс форматын өзгертуге арналған. Негізгі мақсаты азаматтардың құқықтары мен заңды мүдделерін қорғау болып табылады. Кодекс нормалары өтінішті қарау процесін де, алынған жауапқа шағымдану рәсімін де нақты реттейді. Өтініш бойынша қабылданған мемлекеттік органның шешімімен келіспейтін азаматтар сот тәртібімен шағымдануға құқылы.
«Дауларды мамандандырылған соттар қарайды. Қазақстан Республикасы Президентінің Жарлығымен (2021 жылғы 26 қаңтардағы) 21 мамандандырылған ауданаралық әкімшілік сот құрылды, оның ішінде біздің облыста облыс орталығы мен Қаскелең қаласында орналасқан 2 сот құрылады. Істі қарау мерзімдері өзгерді, дауды шешу үшін ақылға қонымды, бірақ 3 айдан аспайтын мерзім бөлінеді. Бұдан басқа, талап қоюды қабылдау және қарау рәсімі оңайлатылды. Сот талап қоюды қайтаруға ғана құқылы. Талап арызды қараусыз қалдыру, талап арызды қабылдаудан бас тарту және іс жүргізуді тоқтату – көзделмеген;», — деп атап өтті Алматы облысы Мамандандырылған ауданаралық экономикалық сотының судьясы Дархан Тоқбаев.
Әкімшілік сот ісін жүргізудегі келесі негізгі ережелер Әкімшілік кодексте бекітілген:
5.1. Әкімшілік істердің ведомстволық бағыныстылығы:
Әкімшілік сот ісін жүргізу тәртібімен жария-құқықтық қатынастардан туындайтын даулар шешілетін болады.
5.2. Соттың белсенді рөлі
Сот әкімшілік процеске қатысушылардың түсініктемелерімен, мәлімдемелерімен, өтінішхаттарымен, олар ұсынған дәлелдермен, дәлелдемелермен және әкімшілік істің өзге де материалдарымен шектелмей, әкімшілік істі дұрыс шешу үшін маңызы бар барлық нақты мән-жайларды жан-жақты, толық және объективті зерттейді.
«Судья әкімшілік істің нақты және (немесе) заңды тараптарына қатысты құқықтық негіздер бойынша өзінің алдын ала құқықтық пікірін айтуға құқылы. Сот өз бастамасы немесе әкімшілік процеске қатысушылардың уәжді өтінішхаты бойынша қосымша материалдар мен дәлелдемелер жинайды, сондай-ақ әкімшілік сот ісін жүргізу міндеттерін шешуге бағытталған өзге де әрекеттерді орындайды.»,- деп атап өтті спикер.
Жалпы, әкімшілік-аумақтық бөліністі қабылдау құқықтық мемлекет идеясына сәйкес мемлекет пен қоғам арасындағы қатынастардың жаңа сатысына, заңның үстемдігін қамтамасыз ету жөніндегі маңызды қадамға айналатынын, сондай-ақ елдің инвестициялық климатына жағымды әсер ететінін атап өтеміз.
С 1 июля вступает в силу новый Административный процедурно-процессуальный кодекс РК
Что даст новый Административный процедурно-процессуальный кодекс страны, который вступит в силу 1 июля рассказали на информационной площадке Jetisý media.
Как стало известно, нормы нового закона призваны изменить формат работы государственных органов в части рассмотрения обращений. Основной целью является защита прав и законных интересов граждан. Предусмотрена персональная ответственность должностных лиц. Нормы Кодекса четко регламентируют как сам процесс рассмотрения обращения, так и процедуру обжалования полученного ответа. Граждане несогласные с решением государственного органа принятого по обращению, вправе обжаловать в судебном порядке.
«Споры будут рассматриваться специализированными судами. Указом Президента Республики Казахстан (от 26 января 2021 года) образованы 21 специализированный межрайонный административный суд, в том числе в нашей области создаются 2 суда, дислоцированные в областном центре и г.Каскелен. изменились сроки рассмотрения дела, отводится разумный срок для разрешения спора, но не более 3-х месяцев. Кроме того,упрощена процедура принятия и рассмотрения иска. Суд вправе только возвратить иск. Оставление иска без рассмотрения, отказ в принятии и прекращение производства по иску – не предусмотрено;»,- отметил судья специализированного межрайонного экономического суда
Алматинской области Дархан
Токбаев.
В АППК закреплены следующие основные положения в административном судопроизводстве:
5.1. Подведомственность административных дел:
В порядке административного судопроизводства будут разрешаться споры, вытекающие из публично-правовых отношений.
5.2. Активная роль суда
Суд, не ограничиваясь объяснениями, заявлениями, ходатайствами участников административного процесса, представленными ими доводами, доказательствами и иными материалами административного дела, всесторонне, полно и объективно исследует все фактические обстоятельства, имеющие значение для правильного разрешения административного дела.
«Судья вправе высказать свое предварительное правовое мнение по правовым обоснованиям, относящимся к фактическим и (или) юридическим сторонам административного дела.
Суд по собственной инициативе или мотивированному ходатайству участников административного процесса собирает дополнительные материалы и доказательства, а также выполняет иные действия, направленные на решение задач административного судопроизводства.»,- отметил спикер.
В целом, отметим, что принятие АППК станет новой ступенью отношений между государством и обществом в соответствии с идеей правового государства, существенным шагом по обеспечению верховенства закона, а также благоприятно скажется на инвестиционном климате страны.
Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаев Премьер-Министрге, Президент Әкімшілігінің Басшысына және күштік құрылымдардың жетекшілері мен барлық әкімдерге Украина төңірегіндегі жағдайдың ушығуына байланысты негізгі әскери және азаматтық нысандардың қауіпсіздігі
Парламент палаталарының төрағалары қабылданып жатқан іс-қимыл туралы хабардар етілді. През…