Құрметті төраға, Құрметті депутаттар!
Құрметті төраға, Құрметті депутаттар! Сіздердің қарауыңызға «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне азаматтардың жекелеген санаттарын әлеуметтік қорғау мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Заң жобасы енгізіледі. Заң жобасы Мүгедектердің құқықтарын қамтамасыз ету және тұрмыс сапасын жақсарту жөніндегі 2025 жылға дейінгі ұлттық жоспарды орындау(ҚРҮҚ 28.05.2019 ж.)шеңберінде әзірленгенжәне Үкіметтің заң жобалау жұмыстарының 2020 жылға арналған жоспарында көзделген. Жоба негізіне Мәжіліс және Сенат Парламентініңжұмыс тобы мүшелерінің, Үкімет жанындағы мүгедектігі бар адамдар мәселелері жөніндегі үйлестіру кеңесінің, сондай-ақ жұртшылық пен сараптамалық қоғамдастықтың ұсыныстары қабылданды. 75 заңнамалық актіге, оның ішінде 10 кодекске өзгерістер мен толықтырулар енгізу көзделіп отыр.
02.02.2021 жылғы
отырысына тезистер
сағат 11.00
Құрметті төраға,
Құрметті депутаттар!
.
2-слайд
Заң жобасы мынадай мақсаттарда әзірленді:
— Бірккен Ұлттар ҰйымыныңМүгедектердің құқықтары туралы конвенциясының заңнамадағы кемсітушілік терминдерді жою жөніндегі нормаларын имплементациялау;
— мүгедектігі бар адамдарды (бұдан әрі – МБА)әлеуметтік қорғау жөнінде шаралар қабылдау;
— Әлеуметтік қызметтер порталы арқылы «инватакси» және арнаулы әлеуметтік қызметтерді алуға құжаттарды ресімдеу, табысы аз отбасыларды кепілдендірілген әлеуметтік топтамамен қамтамасыз ету.
3-слайд
— жұмысқа орналастыруды ынталандыру және МБА-ның экономикалық белсенділігі үшін мүмкіндіктер жасау;
— еңбек ардагерлері санаттарын кеңейту;
— бала бір жасқа толғанға дейін оның күтіміне байланысты табысынан айырылған, еңбек қызметі қайта басталған жағдайда төленетін әлеуметтік төлемнің кепілдік берілген деңгейін белгілеу.
Осы нормалар «Нұр Отан» партиясымен қолдау тапқанын және сайлауалды тұғырнамада қамтылғанын атап өту қажет.
8 тұжырымдамалық жаңалыққатоқтала кетейін:
4-слайд.
Біріншіден. Мүгедектіктің себебіне қарамастан 1-топтағы МБА-ға күтім жасайтын адамдарға жәрдемақы енгізу.
Анықтама үшін: бөгде адамның тұрақты күтіміне мұқтаж 1-топтағы МБА күтім жөніндегі жәрдемақымен де, жеке көмекшінің қызметімен де қамтылмаған. Оларға күтім жасауды көбіне жақын туыстары жүзеге асырады, олардыңжұмыс істеуге мүмкіндігі жоқ.
Осы жәрдемақымен күтім жасайтын 24 мыңнан астам адам қамтылатын болады, оның мөлшері 48 мың теңгені (1,4 ең төмен күнкөріс деңгейінде)құрайды.
Сондай-ақ, медициналық-әлеуметтік көрсетілімдер негізінде қажеттілік дәрежесін ескере отырып, жеке көмекшінің қызметтерін көрсету тетігі өзгертілетін болады.
5-слайд
Екіншіден. Өмір сүру мен денсаулықтың қызмет етуінің, шектелуінің халықаралық сыныптамасына сәйкес 7 жастан
16 жасқа дейінгі балаларды мүгедектік топтары бойынша бөлу көзделеді.
Бұл шара балалар сырқатының ауырлық дәрежесіне байланысты жәрдемақы мөлшерін сараланған түрде белгілеуге мүмкіндік береді.Бұл ретте,жәрдемақы мөлшері 16,7%-дан 37%-ға дейін ұлғайтылады.
Анықтамаүшін: Бұл шара 30 мыңға жуық мүгедек баланы қамтиды. Нәтижесінде, мүгедек-балалар үшін жәрдемақы 1-топтағыларға 48 023 тг-ден 65 860 тг-ге дейін, 2-топтағыларға 48 023 тг-ден 54 541 тг-ге дейін,
3-топтағыларға 41 163 тг-ден 48 023 тг-ге дейін ұлғаяды.
Бұл норма Байқоңырда тұратын мүгедек балаларға берілетін арнаулы мемлекеттік жәрдемақы мөлшеріне де оң әсерін тигізеді, бұл Байқоңыр қаласында тұратын мүгедек балаларға мүгедектік бойынша зейнетақы Ресей Федерациясының заңнамасы бойынша, ал Қазақстан заңнамасы бойынша арнайы мемлекеттік жәрдемақы тағайындалады.
Анықтама үшін: жәрдемақымен 207 бала қамтылатын болады.
6-слайд
Үшіншіден. Мүгедектігі бойынша және асыраушысынан айырылу жағдайы бойынша жәрдемақыларды бір мезгілде алу құқығын беру.
Бұл асыраушысынан айырылған және құрамында мүгедек балалары бар отбасылардың табыс деңгейін арттыруға мүмкіндік береді.
Аталған норма енгізілген кезде 2 мыңнан астам бала мүгедектігі бойынша жәрдемақымен қоса(мөлшері 39 2020 тг-ден 45 736 тг-ге дейін)асыраушысынан айырылу бойынша жәрдемақы(мөлшері 11 489 тг-ден 28095 тг-ге)алатын болады.
Қазіргі уақытта олар таңдауы бойынша жәрдемақының бір түрін ғана алып отыр.
7-слайд
Төртіншіден.Халықаралық тәжірибені (Жапония, Германия, Франция)ескере отырып, МБА жұмысқа орналастыру квотасын орындаудың баламасы ретінде жұмыс берушілер үшін өтемақы жарналарын енгізуді ұсынамыз (2023 жылдан бастап). Жинақталған қаражат жұмыспен қамтуға жәрдемдесуге бағытталатын болады.
Анықтама үшін: 1 ЕТЖ мөлшері – тоқсанына 42500 теңге. Оператор ретінде «Мемлекеттік әлеуметтік сақтандыру қоры» АҚ айқындалатын болады.
Бесіншіден.Жұмыс берушінің өз міндеттемелерін орындауға мүмкіндік болмаған жағдайда еңбекте мертігуден мүгедек болған адамдарды мемлекет есебінен оңалтудың техникалық құралдарымен және көрсетілетін қызметтермен қамтамасыз ету.
Анықтама үшін: кәсіпорын қызметін тоқтата тұру кезеңінде немесе банкрот рәсімдерін жүргізу кезінде еңбекте мертігу салдарынан мүгедек болған
2 мыңнан астам адам ОТҚ-мен қамтамасыз ету мүмкіндігінен айырылған.
Алтыншыдан.Мүгедек балаларды тәрбиелеп отырған отбасылар кәмелеттік жасқа толғаннан кейін тұрғын үй алғанға дейін есепте тұру құқығын сақтау.
Анықтама үшін: бүгінде тұрғын үйге кезекте тұрған және оны алмаған мүгедек балалары бар отбасылар «1 немесе 2-топтағы мүгедектер» санаты бойынша кезекке қайта тұруға мәжбүр. Республикада шамамен 94 мың мүгедек бала және әрбір бесінші отбасы (20 мың) тұрғын үйге мұқтаж.
8-слайд
Жетіншіден.Заң жобасының тағы бір негізгі жаңалықтарының бірі еңбек қызметін қайта бастаған жағдайда, бала бір жасқа толғанға дейін оның күтіміне байланысты табысынан айырылған жағдайда төленетін әлеуметтік төлем сомасының кепілдік берілген деңгейін белгілеу болып табылады.
Сегізіншіден.Мүгедек баланы күту кезеңін 18 жасқа дейін ұзарту, бұрын мүгедек баланы күту кезеңі 16 жасқа дейін ескерілген. Бұл норма мүгедек балалардың жас топтарының өзгеруіне байланысты енгізіледі. Бұдан басқа, ол жасына байланысты зейнетақы төлемдері мен базалық зейнетақы тағайындау кезінде оң әсерін тигізеді.
Анықтама үшін: бұл норма жасына байланысты зейнетақы төлемдерін тағайындау кезінде 46 адамға қатысты болады.
Жалпы, Заң жобасында баяндалған нормалар мүгедектерді әлеуметтік қолдау, атаулы әлеуметтік көмек және зейнетақымен қамсыздандыру мәселелерін қоса алғанда, мемлекет тарапынан базалық әлеуметтік кепілдіктерді қамтамасыз етудің өзекті мәселелерін көрсетеді.
9-слайд
Заң жобасын қабылдау бюджет қаражатын қосымша бөлуді талап етпейді, шығын нормалары 2021 – 2023 жылдарға бөлінген қаражат – 55,4 млрд.теңге шеңберінде іске асырылатын болады.
Аталған нормаларды қабылдау Қазақстан Республикасының Президенті Қ.К. Тоқаевтың қойған осы жылғы міндеттерін шешудің алғашқы қадамдары болып табылады.
Қолдауды сұраймыз!
Уважаемый председатель,
Уважаемые депутаты!
На Ваше рассмотрение вносится проект Закона «О внесении изменений и дополнений в некоторые законодательные акты Республики Казахстан по вопросам социальной защиты отдельных категорий граждан».
Проект Закона разработанв рамках исполнения Национального плана по обеспечению прав и улучшению качества жизни лиц с инвалидностью до 2025 года(ППРК от 28.05.2019г.)и предусмотренПланом законопроектных работ Правительства на 2020 год.
В основеЗаконопроекта находятся предложениячленов рабочей группы Сенатаи Мажилиса Парламента, Координационного совета по вопросам лиц с инвалидностью при Правительстве, а также общественности и экспертного сообщества.
Предусматривается внесение изменений и дополнений в 75 законодательных актов, в том числе 10 Кодексов.
Слайд 2
Проект Закона разработан в целях:
— имплементации норм Конвенции ООН о правах инвалидов по устранению дискриминационных терминов в законодательстве;
— принятия мер по социальной защите лиц с инвалидностью (далее – ЛСИ);
— обеспечения гарантированным социальным пакетом малообеспеченных семей, оформление документов на получение специальных социальных услуг и «инватакси» через Портал социальных услуг.
Слайд 3
— стимулирования трудоустройства и создания возможностей для экономической активности ЛСИ;
— расширение категории ветерана труда;
— установлениягарантированного уровня социальной выплаты на случай потери дохода в связи с уходом за ребенком по достижении им возраста одного года, в случае возобновления трудовой деятельности.
Необходимо отметить, что данные нормыподдержаны партии «Нур-Отан» и отражены в предвыборной платформе.
Позвольте остановиться на следующихконцептуальных новшествах:
Слайд 4
Во-первых.Введение пособия лицам, осуществляющим уход за ЛСИ 1 группы, вне зависимости от причины инвалидности.
Справочно: ЛСИ 1 группы, нуждающиеся в постоянном постороннем уходе не охвачены ни пособием по уходу, ни услугами индивидуального помощника. Уход за ними зачастую осуществляют близкие родственники, которые не имеют возможности работать.
Данным пособием будет охвачено дополнительно более 24 тыс. лиц, осуществляющих уход, размер ее составит 48 023 тенге(1,4 ПМ).
Также, будет изменен механизм оказания услуг индивидуального помощника с учетом степени потребности на основании медико-социальных показаний.
Слайд 5
Во-вторых.Согласно Международной классификации функционирования, ораничения жизнедеятельности и здоровья предусматриваетсяразделение детей с 7 до 16 лет по группам инвалидности.
Данная мера позволит дифференцировано установить размеры пособия в зависимости от степени тяжести заболевания детей.
При этом, размеры пособий для всех групп детей-инвалидов будут увеличены от 16,7% до 37%.
Справочно: Новшество коснется около 30 тыс.детей-инвалидов.В результате для детей-инвалидов 1 группы пособие возрастет с 48 023 тг до 65 860 тг, для 2 группы с 48 023 тг до 54 541 тг, для 3 группы с 41 163 тг до 48 023 тг.
Это норма также положительно отразится на размерах специального государственного пособия детям-инвалидам, проживающих в Байконуре, которые получают пенсии по инвалидности по законодательствуРоссийской Федерации, а специальное государственное пособие по законодательству Казахстана.
Справочно: пособием будет охвачено 207 детей.
Слайд 6
В-третьих.Предоставление права на одновременное получение пособий по инвалидности и по случаю потери кормильца.
Это позволит повысить уровень доходов семей, потерявших кормильца и имеющих в своем составе детей с инвалидностью.
При введении данной нормы 2 тыс. детейнаравне с пособием по инвалидности (размер от 39 202 до 45 736 тенге)смогут получатьпособие по случаю потери кормильца (размер от 11 489 до 28 095 тенге).
В настоящее время, они могут получать только один вид пособия по выбору.
Слайд 7
В-четвертых.С учетом международного опыта(Япония, Германия, Франция)в качестве альтернативы исполнения квоты по трудоустройству ЛСИ предлагаем ввести компенсационные взносы для работодателей (с 2023 года). Аккумулированные средства будут направлены на содействие занятости.
Справочно: размер 1 МЗП – 42500 тенге в квартал. В качестве оператора будет определен АО «Государственный фонд социального страхования».
В-пятых.Обеспечение техническими средствами и услугами реабилитации за счет государства лиц, получивших инвалидность от трудового увечья в случае невозможности исполнения обязательств работодателем.
Справочно: в период приостановления предприятия или во время проведения процедур банкротства более 2 тыс. лиц, получивших инвалидность вследствие трудового увечья лишены возможности на обеспечение ТСР.
В-шестых. Сохранение права семьям, воспитывающим детей с инвалидностью состоять на учете до получения жилья после достижения ими совершеннолетия.
Справочно: Сегодня семьи с детьми с инвалидностью, состоящие в очереди на жилье и не получившие его, вынуждены повторно вставать в очередь по категории «инвалиды 1 или 2 группы». В республике порядка 94 тыс. детей с инвалидностью и каждая пятая семья (20 тыс.) нуждается в жилье.
Слайд 8
В-седьмых. Еще одним из основных новелл проекта Закона является установление гарантированного уровня (на уровне аналогичного ежемесячного государственного пособия по уходу за ребенком до одного года из республиканского бюджета)суммы социальной выплаты на случай потери дохода в связи с уходом за ребенком по достижении им возраста одного года, в случае возобновления трудовой деятельности.
В-восьмых.Продление периода ухода за ребенком-инвалидом до18 лет, ранее учитывался период ухода за ребенком-инвалидом до 16 лет. Данная норма вводится в связи с изменением возрастных групп детей с инвалидностью. Кроме того, она положительно отразится при назначении пенсионных выплат по возрасту и базовой пенсии.
Справочно: эта норма коснется 46 человек при назначении пенионных выплат по возрасту.
В целом, нормы, изложенные в проекте Закона отражают актуальные вопросы обеспечения государством базовых социальных гарантий, включая вопросы социальной поддержки инвалидов, адресную социальную помощь и пенсионное обеспечение.
Слайд 9
Принятие проекта Закона не потребует дополнительного выделения бюджетных средств, затратные нормы будут реализованы в рамках выделенных средств на 2021 – 2023 годы – 55,4 млрд.тенге.
Принятие данных норм является первым шагом в решении поставленных задач Президентом Республики Казахстан К.Токаевым в текущем году.
Просим поддержать!
Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаев Премьер-Министрге, Президент Әкімшілігінің Басшысына және күштік құрылымдардың жетекшілері мен барлық әкімдерге Украина төңірегіндегі жағдайдың ушығуына байланысты негізгі әскери және азаматтық нысандардың қауіпсіздігі
Парламент палаталарының төрағалары қабылданып жатқан іс-қимыл туралы хабардар етілді. През…