ТҰТЫНУШЫЛАРҒА ДЕПОЗИТ МӘЖБҮРЛЕУ ЗАҢСЫЗ!
Бұл ретте ҚР «Тұтынушылар құқықтарын қорғау туралы» заңының 28 бабында тұтынушыны тауарды (жұмысты, көрсетілетін қызметті) өзіне қажетсіз мөлшерде және (немесе) ассортиментте сатып алуға мәжбүрлеуге тыйым салынған, яғни бұл бәрімізге мәлім Депозит жайлы айта кетсек, жоғарыда айтылған Заң талаптарына қайшы болып табылады.
Бұл жайында Жетісу облысы бойынша сауда және тұтынушылар құқықтарын қорғау департаментінің басшысы Еділ Зайтбеков облыстық «Атамекен» ҰКП өткен «Көңіл көтеру орындарындағы, демалыс базаларындағы депозит мәселесі және тұтынушылар құқығы» тақырыбындағы дөңгелек үстел барысында жеткізіп, заңның нормаларын кездесуге қатысқан кәсіпкерлерге, оның ішінде көңіл көтеру орындарымен демалыс базасы иелеріне түсіндірді.
Сонымен қатар, департамент басшысы «Тұтынушылар ресторан, кафе, асхана және басқа да тамақтану орындарында тапсырыс беруге арналған мәзірдегі тіл мәселесін қозғап, жоғарыда аталған заңның 24 бабына сәйкес сатушы (дайындаушының, орындаушының) тауар (жұмыс, көрсетілетін қызмет) туралы, сондай-ақ сатушы (дайындаушы, орындаушы) туралы «ҚР тіл туралы» ҚР Заңының талаптарына сәйкес келетін қазақ және орыс тілдеріндегі ақпаратты беруге міндетті» екендігін атап өтті. Практика жүзінде кездескендей, кәсіп иелері мәзірді тек орыс тілінде көрсетіп, тұтынушылар тарапынан мемлекеттік тілде көрсетілмегендігі туралы шағымдар келіп түсуде.
Тағы бір өзекті мәселе, егерде тұтынушының құқықтары бұзылған жағдайдағы шағым жазу, кері байланыс жайлы да жиын барысында көтерілді. Бұл жайында Еділ Зайтбеков «ҚР «Тұтынушылар құқықтарын қорғау туралы» заңының 33-2 бабында сатушы (дайындаушы, орындаушы) тауарды өткізу (жұмысты орындау, қызметті көрсету) орнында уәкілетті органның және тұтынушылық дауларды сотқа дейінгі реттеу субъектілерінің байланыс деректерін (мекенжайы мен телефон нөмірін), сондай-ақ тұтынушының өзінің бұзылған құқықтары мен заңды мүдделерін қорғау үшін оларға немесе сотқа жүгіну құқығы туралы ақпаратты орналастыруға міндетті» — деп атап өтті.
Жиында өзгерістермен толықтырулар енгізілетін ҚР «Тұтынушылар құқықтары туралы» Заңының жобасы жайында сөз қозғалды. Заң жобасының 54-бабында кәсіпкер сотқа дейінгі кезеңде заңды талаптарын қанағаттандырмаған тұтынушының пайдасына айыппұл салу көзделгенін атап өткен жөн. Бұл айыппұлдың бірегей ерекшелігі-оның тараптардың бәсекелестігі негізінде сот өндіріп алған сомасы сотта өзінің заңды тұтынушылық құқықтарын қорғайтын тұтынушының пайдасына аударылады.
Сонымен қатар, тұтынушылар құқықтарын қорғау мәселелері бойынша омбудсмен институтының енгізілуімен тұтынушылардың құқықтарын қоғамдық қорғауды институционалдық күшейту жүзеге асырылатын болады.
Жиын жалғасы сұрақ-жауап алмасумен жалғасып, кәсіп иелері өздеріне қажетті мағлұматтарды алды.
Жалпы ағымдағы жылдың 1 жартыжылдығында Жетісу облысы бойынша сауда және тұтынушылар құқықтарын қорғау департаментіне 200ден аса өтініш түсіп, 6 101 000 теңге қаржы тұтынушыға қайтарылған. Өтініштердің арасында көбінесе кездесетін шағымдар: сапасыз тауарды жөндеуден, айырбастаудан/қайтарудан бас тарту болып табылады.
НАВЯЗЫВАНИЕ ДЕПОЗИТА ПОТРЕБИТЕЛЯМ НЕЗАКОННО!
Казахстанские потребители, посещая места развлечений, базы отдыха и т.д., во время отдыха все чаще сталкиваются с проблемой навязывание депозита со стороны предпринимателей.
При этом статья 28 Закона РК «О защите прав потребителей» запрещает обусловливать приобретение одних товаров (работ, услуг) обязательным приобретением иных товаров (работ, услуг), то есть, ч, Депозит, является противоречием требованиям вышеуказанного Закона.
Об этом сообщил руководитель департамента торговли и защиты прав потребителей по области Жетісу Еділ Зайтбеков в ходе круглого стола на тему «Вопросы депозита и права потребителей в увеселительных заведениях, базах отдыха», прошедшего в областном НПП «Атамекен», разъяснив нормы закона предпринимателям, присутствовавшим на встрече, в том числе владельцам баз отдыха с развлекательными заведениями.
Кроме того, руководитель департамента затронул вопрос о языке в меню в ресторанах, кафе, столовых и других местах питания потребителей, отметив, что в соответствии со статьей 24 вышеназванного Закона продавец обязан предоставить информацию о товаре (работе, услуге), а также о продавце (изготовителе, исполнителе) на казахском и русском языках, соответствующую требованиям Закона Республики Казахстан «О языках в Республике Казахстан». Как выяснилось на практике, владельцы бизнеса предъявляют меню только на русском языке, а со стороны потребителей поступают жалобы на то, что они не указаны на государственном языке.
Еще один актуальный вопрос был поднят в ходе совещания, в том числе о написании жалоб, обратной связи в случае нарушения прав потребителя. Об этом в статье 33-2 Закона РК «О защите прав потребителей «говорится, что продавец (изготовитель, исполнитель) обязан в месте реализации товара (выполнения работы, оказания услуги) размещать контактные данные (адрес и номер телефона) уполномоченного органа и субъектов досудебного урегулирования потребительских споров, а также информацию о праве потребителя обратиться к ним или в суд за защитой своих нарушенных прав и законных интересов.».
На совещании обсуждался проект Закона РК «О защите прав потребителей», в который вносятся дополнения с изменениями. Следует отметить, что статьей 54 проекта Закона предусмотрено введение штрафа в пользу исключительно потребителя чьи законные требования не были удовлетворены предпринимателем на досудебном этапе. Уникальная особенность данного штрафа заключается в том, что его сумма, взысканная судом на основе состязательности сторон, перечисляется в пользу потребителя, защищающего свои законные права потребителя в суде
Кроме того, с введением института Омбудсмена по вопросам ЗПП будет осуществлено институциональное усиление общественной защиты прав потребителей.
Продолжение совещания участники обменялись вопросами и ответами, где владельцы бизнеса получили необходимую информацию.
В целом за 1 полугодие текущего года в департамент торговли и защиты прав потребителей по области Жетісу поступило более 200 обращений, возвращено потребителю 6 101 000 тенге. Среди обращений наиболее частыми жалобами являются: отказ от ремонта, обмена/возврата некачественного товара.
Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаев Премьер-Министрге, Президент Әкімшілігінің Басшысына және күштік құрылымдардың жетекшілері мен барлық әкімдерге Украина төңірегіндегі жағдайдың ушығуына байланысты негізгі әскери және азаматтық нысандардың қауіпсіздігі
Парламент палаталарының төрағалары қабылданып жатқан іс-қимыл туралы хабардар етілді. През…